Recenze: Jsem roztříštěná

30. května 2014 v 18:00 | Lucy |  Recenze knih
Tak za prvé. Tahle kniha je jiná. V tom dobrém smyslu.

Z povzdálí jsem si na tenhle kousek brousila zuby už pěknou dobu a proto se nikdo nemohl divit mému nadšení, když jsem si ji přivezla z výletu s kamarádkou. Byla na polici poslední a po chvilkovém váhání mezi ní a Panikou od Lauren Oliver jsem si nakonec vybrala tenhle kousek. A ničeho nelituji.

Předně musím podotknout, že anotace je nic moc a příliš toho neřekne, tak to řeknu já. Příběh se odehrává v dystopické budoucnosti, kde místo naší vlády funguje Obnova, která má všechno pod palcem. Sledujeme příběh mladé Juliett, dívky, jejíž dotek zabíjí. A pak také příběh Adama, kluka, kterého Juliett zná. Jak anotace zmiňuje, Obnova má s Juliett své vlastní plány, jenže jí samotné se to logicky nelíbí.

Abych tak řekla, příběh v první polovině knihy není nijak zvlášť akční, ale hned zkraje můžeme zjistit, že autorka má velmi osobitý styl, který jsem já osobně ještě neměla možnost u ostatních knih vidět. Popisy mají zvláštní slovní obraty, které při důkladném čtení dávají dokonalý smysl a celá kniha je velmi zvláštní. Velmi zvláštní a neuvěřitelně čtivá. Prvních sto stran jsem zhltla za dva dny a po menší pauze ve čtení jsem sfoukla i zbytek.

Co se týče postav, nedá se říct, že by byly, až na lehce labilní Juliett, nějak extrémně propracované. Máme tu mírně vyšinutou sedmnáctiletou dívku, drsného a pohledného Adama a nakonec přitažlivého zlosyna Warnera. Charaktery jsou možná to jediné, co mě tak trochu zklamalo, protože až na hlavní trojku mě nezaujal téměř nikdo... i když to bude nejspíš tím, že se v knize nikdo jiný prakticky nevyskytoval. Nicméně... dle mého názoru je stavět na třech postavách dost odvážné a už jen za tu odvahu si u mě autorka šplhla.

Děj se mi naopak líbil. A to jako že hodně. Není žádným tajemstvím, že dystopie žeru a vzhledem k osobitému pojetí téhle, nemůžu říct, že jsem si ji neoblíbila. Dobrá, tak zase uberu na fanouškovském režimu a podotknu, že napsat knihu o dívce, kterou chce společnost použít jako zbraň není dvakrát originální, ale... je to tak originálně napsané, že to zkrátka musíte milovat.

Podtrženo, sečteno, kniha ode mě získává čtyři body z pěti, přičemž jednu odebírám za předvídatelnost a ploché hlavní charaktery. Ale když nad tím tak přemýšlím... myslím, že ve dvojce se to zlepší.

4/5

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.